An interesting feature of this app is that it allows you to share all your recipes with a chance to be featured in the app’s constantly updated recipe library. As of the time of writing, the Total Keto Diet still has some limitations but its developers vow to continue adding more useful features, including a macronutrient tracker. This app is essentially a one-stop-shop for everything related to the ketogenic diet.

serat diet keto


Munculnya beragam jenis diet bisa bikin bingung. Berbagai manfaat dari setiap diet terdengar sangat menggoda, apalagi dengan klaim “efektif menurunkan berat badan”. Namun, jangan asal diet! Cari tahu dulu dengan jelas mengenai diet yang akan Anda jalani. Pastikan apakah sesuai dan aman untuk Anda. Salah satu jenis diet yang sedang banyak digemari yaitu diet keto. Diet keto adalah salah satu pola makan yang dianggap ampuh menurunkan berat badan secara cepat dan efektif.

Apakah keto baik untuk menurunkan berat badan


Bobo | Bolasport | BolaStylo | CewekBanget | Fotokita | Grid Games | Grid Health | Grid Hot | Grid Motor | Grid Pop | Grid.ID | Gridoto | Hai | Hype | iDEA | Info Komputer | Intisari | Jip.co.id | Juara | Kitchenesia | MakeMac | Motorplus | Nakita | National Geographic | Nextren | Nova | Otofemale | Otomania.com | Otomotifnet.com | Otorace | Otoseken | Sajian Sedap | Sosok | Sportfeat | Stylo | Suar | SuperBall | Video | Wiken | Gridvoice | GRID Story Factory | KG Media
Munculnya beragam jenis diet bisa bikin bingung. Berbagai manfaat dari setiap diet terdengar sangat menggoda, apalagi dengan klaim “efektif menurunkan berat badan”. Namun, jangan asal diet! Cari tahu dulu dengan jelas mengenai diet yang akan Anda jalani. Pastikan apakah sesuai dan aman untuk Anda. Salah satu jenis diet yang sedang banyak digemari yaitu diet keto. Diet keto adalah salah satu pola makan yang dianggap ampuh menurunkan berat badan secara cepat dan efektif.

Apakah tomat karbohidrat rendah


Given these findings, it is not surprising that investigators have studied the effects of dietary supplementation with PUFAs alone, to determine whether these substrates can render an anticonvulsant effect. Early case reports suggested that seizures might be better controlled with this approach (Schlanger et al., 2002). However, a recent randomized trial in adult patients with epilepsy failed to demonstrate superiority of a PUFA supplement (EPA) plus DHA, 2.2 mg/day in a 3:2 ratio) over placebo (Bromfield et al., 2008). Thus, the jury is still out as to whether PUFAs alone can mirror the clinical effects of the KD.
Protein yang ditemukan dalam putih telur adalah protein kompleks yang berkualitas yang tinggi. Protein kompleks sendiri mengandung semua asam amino esensial yang dibutuhkan tubuh. Ditambah lagi, makanan diet sehat ini tidak punya nilai indeks glikemik, karena tak memiliki kandungan karbohidrat, sehingga penderita diabetes bisa dengan aman mengonsumsi putih telur.

vitamin apa yang baik untuk diet keto


Untuk menerapkan diet sehat, ingatlah selalu bahwa Anda harus memenuhi semua zat gizi yang diperlukan tubuh dalam satu porsi makan. Pastikan ada sumber karbohidrat (makanan pokok), lauk protein (hewani atau nabati), lemak sehat, serat, serta vitamin dan mineral dari lauk sayuran. Jangan lupa selipkan satu mangkuk buah-buahan sebagai camilan di antara waktu makan. 
So the question remains, can the KD be packaged into a pill? At this stage, given our state of knowledge, the likely answer is NO. Then, could we take a polypharmacy approach and develop a number of pills, each with a distinct mechanistic target? Such a strategy would not be too different than what is practiced by adults – and especially, the elderly – who are by both necessity and choice on multi-drug regimens and/or multi-nutritional supplements, again with the goal of achieving health and warding off the ravages of aging and disease. There is likely no “magic bullet” that completely mirrors the anticonvulsant (and potential neuroprotective) effects of the KD; the same could be said for the treatment of the epilepsies – a group of related conditions with widely divergent etiologies, and hence a multiplicity of underlying pathophysiological mechanisms. Nevertheless, without dissecting the component pieces of the complex metabolic puzzle posed by the KD, we would again be left with only empiric observations, and to wonder curiously how a high-fat diet can exert such profound clinical effects.
What investigators have elucidated over the past decade or so is that a variety of molecular, genetic, cellular, and metabolic factors are likely contributory to the clinical effects of the KD. As a generalization, it is becoming widely accepted that the mechanistic underpinnings of the KD are likely multiple, parallel, and possibly synergistic (Bough & Rho, 2007).

Berapa lama Keto napas terakhir


With a keto meal plan, you don't have to worry about what you can and cannot eat. Reduce the thinking of the ketogenic diet with low-carb, delicious, chef-prepared meals that have an average of only 30 net carbs per day. Get all the greens and protein-packed nutrition you need to keep your body in ketosis, burning fat, and reducing weight conveniently and affordably with portion-controlled meals. 
It is well known that an increase in the mitochondrial membrane potential (▵ψ) can promote mitochondrial reactive oxygen species (ROS) generation through increased electron shunting (Votyakova et al., 2001). Mitochondrial uncoupling proteins (UCPs) – which are activated by fatty acids – increase proton conductance and dissipate ▵ψ, thereby decreasing ROS formation (Mattson & Liu, 2003). Recent studies have implicated UCPs as potential mediators of a neuroprotective effect of the KD. Up-regulation of UCP2 expression in transgenic mice reduced seizure-induced neuronal cell death, and was associated with enhanced ATP levels and decreased ROS production (Diano et al., 2003). In normal rats, a high-fat suckling diet was protective against kainate-induced neuronal death in immature rat hippocampus, effects that were attributed to fatty acid-induced increases in UCP2 expression and reduction in ROS production (Sullivan et al., 2003). And finally, KD treatment in normal juvenile mice led to enhanced hippocampal expression and activity of all three known brain-localizable isoforms of UCP (i.e., UCP2, UCP4 and UCP5), and correlated with significant decreases in ROS levels (Sullivan et al., 2004).

Apakah keto membakar aman ekstrim


Pilihlah lemak yang sehat termasuk lemak dari kelapa (santan, minyak kelapa), minyak zaitun, alpukat, chia, kacang rendah karbo (almond, kenari). Sebisa mungkin menghindari lemak dari hewan yang disuntik hormon, mengandung GMO, serta makanan proses dalam kemasan dengan tambahan kimia sintetik (perasa, pewarna, pengawet). Hindari juga minyak yang mengandung transfat seperti minyak canola, kedelai dan bunga matahari.

Apakah selai kacang yang baik untuk penderita diabetes


The Carb Manager is a comprehensive and straightforward app that counts net and total carbs — but that’s not all. Keep a daily log of nutrition and fitness, use the calculator to set your net macros and weight loss goals, and get detailed nutrition information about your logged data when you need it. Use the app to visualize your macros every day to stay on track.
Resep Tumis Bunga Pepaya Kangkung Khas Manado ini kesukaan saya dan suami. Di awal-awal mencoba menbuat sendiri, saya tidak tahu caranya agar bunga pepaya tidak pahit. Saya pikir sama caranya dengan mengolah pare, agar tidak pahit diremas-remas dengan garam terlebih dahulu. Meskipun pahitnya berkurang, tapi bentuk bunga pepaya jadi tidak bagus. Ternyata ada cara yang …

Apa Fluffy kotoran berarti


It is well known that an increase in the mitochondrial membrane potential (▵ψ) can promote mitochondrial reactive oxygen species (ROS) generation through increased electron shunting (Votyakova et al., 2001). Mitochondrial uncoupling proteins (UCPs) – which are activated by fatty acids – increase proton conductance and dissipate ▵ψ, thereby decreasing ROS formation (Mattson & Liu, 2003). Recent studies have implicated UCPs as potential mediators of a neuroprotective effect of the KD. Up-regulation of UCP2 expression in transgenic mice reduced seizure-induced neuronal cell death, and was associated with enhanced ATP levels and decreased ROS production (Diano et al., 2003). In normal rats, a high-fat suckling diet was protective against kainate-induced neuronal death in immature rat hippocampus, effects that were attributed to fatty acid-induced increases in UCP2 expression and reduction in ROS production (Sullivan et al., 2003). And finally, KD treatment in normal juvenile mice led to enhanced hippocampal expression and activity of all three known brain-localizable isoforms of UCP (i.e., UCP2, UCP4 and UCP5), and correlated with significant decreases in ROS levels (Sullivan et al., 2004).

Apakah keto membakar aman ekstrim


In this article, we will take a look at some of the most popular diet tracking apps of 2019, in particular, those that can be used to assist with the ketogenic diet. When you decide to start with keto, it can be tough to determine what exactly you need to eat, how much you can eat, and what macronutrients you are ingesting on a daily basis. This is particularly true since most people have lost in touch with their hunger cues.

Apa mobil tidak Michael B Jordan berkendara


Untungnya, beberapa variasi diet keto telah dikembangkan menjadi sedikit lebih fleksibel, dan lebih mudah bertahan dengan jangka panjang. Diet ketogenik tradisional atau standar menempatkan tubuh Anda ke dalam ketosis: Dalam keadaan metabolik ini, Anda membakar lemak (bukan karbohidrat) sebagai sumber bahan bakar utama Anda, dan itu mendorong hilangnya lemak. Pada diet keto yang dimodifikasi, tubuh Anda akan keluar dari ketosis, tetapi masih menurunkan berat badan dan lemak tubuh. Lihat panduan di bawah ini untuk melihat bagaimana masing-masing dari keempat jenis diet keto bekerja.


With a keto meal plan, you don't have to worry about what you can and cannot eat. Reduce the thinking of the ketogenic diet with low-carb, delicious, chef-prepared meals that have an average of only 30 net carbs per day. Get all the greens and protein-packed nutrition you need to keep your body in ketosis, burning fat, and reducing weight conveniently and affordably with portion-controlled meals. 

Alternatively, if simple calorie restriction is sufficient to prevent seizure activity in patients, why not decrease total caloric intake, and not bother with the high-fat KD? However, from yet another perspective, one could consider combining the KD and calorie restriction (as has been done in animal studies). In rats fed a calorie-restricted KD, Bough and colleagues (2003) demonstrated exhibited greater paired-pulse inhibition in the dentate gyrus, elevated maximal dentate activation threshold, and an absence of “spreading depression”-like events compared with ad libitum-fed controls. These results suggest that treatment with a calorie-restricted KD may produce both anticonvulsant and anti-epileptogenic effects.

Apakah setiap orang memiliki six pack


What investigators have elucidated over the past decade or so is that a variety of molecular, genetic, cellular, and metabolic factors are likely contributory to the clinical effects of the KD. As a generalization, it is becoming widely accepted that the mechanistic underpinnings of the KD are likely multiple, parallel, and possibly synergistic (Bough & Rho, 2007).

diet 168 keto


BHB: The main ingredient that is present in this supplement is beta hydroxybutyrate. The aim of this ingredient is to keep the body in ketosis. It is a natural ketone that helps make the body reach ketosis. In the presence of this ingredient, the body is alerted that there is an excess of fats so they should be burnt rather than glucose for provision of energy to the body. This is the starting step for weight loss. Following this, the appetite is reduced and that leads to less intake of food which also helps in keeping the weight low.
In today’s time, you can feel overwhelmed with the number of supplements there are out there for you to choose from. We have found a supplement that is made in the USA and has the best quality and safety profile. In this review, we will discuss the working of this supplement and the possible ways in which it can aid you in weight loss. We are talking about Simply Fit Keto and you will learn more about it down below.
Resep Tahu Sutra Rumput Laut Keto – Sewaktu bersantap di sebuah restoran China, si sulung menunjuk gambar tahu sutra rumput laut dengan saus jamur yang menggugah selera. “Coba bikin kayak gini versi Keto mam”, gumamnya. Akhirnya saya mencoba membuat versi Ketonya dan senang sekali hasilnya tak jauh berbeda, saosnya sempurna! Saya menggunakan xantham gum sebagai …

Dapatkah Anda makan nasi di keto


Trim Pill Keto helped me attain the very best body ever. I was From slimming straps to crash diets, I have tried what not, however, the problem was still there. Luckily, I got to learn about Trim Pill Keto from among my friends, and I thought to give it a go. I began using it, and this is the consequence — I’m now very slim, healthy and more beautiful. Not only this, I feel energetic and active during the day, and can comfortably wear my favorite outfits.

Apakah dadih India Keto ramah


In rats fed a KD, Ziegler et al (2003) found an increase in antioxidant activity using a luminol oxidation assay in the hippocampus, and a four-fold increase in glutathione peroxidase activity. Consistent with these findings, Jarrett et al (2008) recently reported an up-regulation of GSH biosynthesis in adolescent rats fed a KD. Furthermore, these investigators observed improved mitochondrial antioxidant status, and proposed that these changes were responsible for preventing mitochondrial DNA from oxidant-induced damage. Collectively, these studies suggest that the KD may indeed exert neuroprotective activity.

Jadi beberapa telur bayam tumis itu dan beberapa mentega yang Anda tahu tambahkan sepotong daging setengah dari daging alpukat, benar Anda suka telur daging alpukat benar semua orang suka itu dan yang seharusnya bertahan Anda semoga sampai makan malam, tetapi jika Anda lapar salah satu makanan ringan yang saya santap, kalian adalah kacang makadamia yang tinggi lemak rendah karbohidrat sangat enak dan itu akan membuat saya gila, karena Anda tahu kita semua tumbuh dalam permainan, para akademisi memiliki terlalu banyak lemak di dalamnya.


Wkt di Georgia, lunch di Waffle House, sungguh sangat pingin Biscuit sampe akhirnya pesen 1, disayang2 makannya (1 dibagi 8 krn karbonya gede bokkk😜) Nahhh sekarang pingin banget Biscuits tanpa rasa bersalah…. Tadaaaaa…. Jadi deh 😍 Senangnya 😍😍😍 Beneran ini… Rasanya sama kayak yg asli… Moist juga 😍😍😍 #2tahunKetoLifestyle Keto Biscuits Ingredients: 1 ½ cups superfine almond flour …

Bagaimana saya bisa kehilangan 5 lbs cepat


Resep Alpukat Panggang Keju Mozarella – Awal jalani diet Keto, nggak sengaja baca status fbnya mba Dita Nadia yang majang foto alpukat panggang yang menggiurkan.  Katanya menu ini menu sarapan orang luar sono. Wuih kayaknya enak banget, langsung ngiler. Tapi baru keingat, kan saya nggak punya oven, gimana manggangnya dong 😀 Langsung kepikiran pengen punya oven, …

hepatitis diet b keto


Resep Tumis Bunga Pepaya Kangkung Khas Manado ini kesukaan saya dan suami. Di awal-awal mencoba menbuat sendiri, saya tidak tahu caranya agar bunga pepaya tidak pahit. Saya pikir sama caranya dengan mengolah pare, agar tidak pahit diremas-remas dengan garam terlebih dahulu. Meskipun pahitnya berkurang, tapi bentuk bunga pepaya jadi tidak bagus. Ternyata ada cara yang …

Apakah gula mempengaruhi epilepsi


Baur JA, Pearson KJ, Price NL, Jamieson HA, Lerin C, Kalra A, Prabhu VV, Allard JS, Lopez-Lluch G, Lewis K, Pistell PJ, Poosala S, Becker KG, Boss O, Gwinn D, Wang M, Ramaswamy S, Fishbein KW, Spencer RG, Lakatta EG, Le Couteur D, Shaw RJ, Navas P, Puigserver P, Ingram DK, de Cabo R, Sinclair DA. Resveratrol improves health and survival of mice on a high-calorie diet. Nature. 2006;444:337–342. [PMC free article] [PubMed] [Google Scholar]

Apakah Coke Zero benar-benar nol kalori


Saya tidak berpikir beberapa hal lain yang Anda bicarakan dalam acara ini karena mari kita perjelas jika Anda terjatuh dan Anda memiliki roti kecil dengan burger itu dan Anda mengambil karbohidrat, pada dasarnya Anda sekarang menggunakan diet tinggi kalori, tinggi lemak, yang merupakan kebalikan dari apa yang Anda inginkan pada steak sedikit, sedikit kesalahan untuk membuat masalah besar terjadi pada tubuh Anda. Jadi, bisakah Anda benar-benar ketat tentang rencana makan diet ketogenik ini .
As mentioned above, we don’t have all the information and nutritional facts regarding this supplement. That means we can’t speculate about possible benefits or side effects. But we should discuss some generalized side effects with ketosis and the use of BHB ketones. Some users have experienced things like mood swings, fatigue, and low energy. If you experience these side effects, see a doctor about them! It’s important to always research possible side effects before committing to a product that you have to buy. And remember, exercise and diet are the only proven ways of losing weight!

Dapatkah saya mengambil vitamin C dan E bersama-sama


The relevance of leptin to seizure susceptibility was recently highlighted by Erbayat-Altay and colleagues (2008) who demonstrated a significantly decreased threshold in leptin-deficient ob/ob mice to pentylenetetrazol-induced seizures. Indeed, leptin itself inhibits seizures induced by 4-aminopyridine and pentyelenetrazole-induced, possibly through blockade of AMPA receptor-mediated synaptic transmission (Xu et al., 2008). If the limiting of AMPA receptor-mediated transmission is a critical factor, it should be recalled this can also be accomplished by topiramate. With respect to the KD, the leptin signaling system is believed to contribute to slow weight gain associated with chronic treatment in both rodents and humans (Thio et al., 2006). KD-fed juvenile rodents had higher serum leptin levels and lower insulin levels than control rats fed a standard diet.

In rats fed a KD, Ziegler et al (2003) found an increase in antioxidant activity using a luminol oxidation assay in the hippocampus, and a four-fold increase in glutathione peroxidase activity. Consistent with these findings, Jarrett et al (2008) recently reported an up-regulation of GSH biosynthesis in adolescent rats fed a KD. Furthermore, these investigators observed improved mitochondrial antioxidant status, and proposed that these changes were responsible for preventing mitochondrial DNA from oxidant-induced damage. Collectively, these studies suggest that the KD may indeed exert neuroprotective activity.

Apakah pelangsing dunia diet yang baik


Trim Pill Keto helps to boost the metabolism level within the body that will allow you to eliminate weight the easy way. It enables to burn off the extra fat cells in the body as well as stops the creation of excessive fat cells. The solution guarantees you excellent weight loss procedure and can help you eliminate weight any extreme diet or exercise. What Forskolin found in the item stimulates the generation of cAMP in the body that triggers the citrate lyase enzyme in the body. The solution further behaves on the metabolism amount that helps you attain lean body mass. It can help to break down the fat in the body which have been kept for long and are helping you look fat, unhealthy and ugly. By taking advantage of the solution, one can quickly achieve the desired body shape in less period.

keto pil diet 5


Diet keto atau disebut juga dengan diet ketogenik berasal dari kata keton. Keton adalah senyawa kimia yang dihasilkan dari pemecahan lemak oleh hati. Biasanya, energi diambil dari glukosa yang bersumber dari karbohidrat. Namun, dikarenakan rendah karbohidrat maka tubuh akan kekurangan glukosa. Alhasil, secara otomatis tubuh menggunakan cadangan energi dari senyawa lainnya, yaitu lemak.
The earliest demonstration of direct in vivo effects of ketone bodies was made by Keith in the early 1930’s, when he determined that acetoacetate, when administered intraperitoneally in rabbits, prevented seizures induced by thujone (1933), a convulsant constituent found in many essential oils and an antagonist of GABAA receptors (Höld et al., 2000). This seminal observation was later confirmed in an audiogenic seizure-susceptible mouse model (Rho et al., 2002). More intriguingly, however, Likhodii and colleagues (2003) established the broad anticonvulsant properties of acetone in four different animal models, and when injected intraperitoneally, produced plasma and cerebrospinal fluid (CSF) concentrations consistent with those used to suppress seizures. These results confirmed and extended historical observations supporting an anticonvulsant action for acetone, through as yet undetermined mechanisms (Likhodii & Burnham, 2002). And in further support of this, other investigators found that acetone was detectable (up to a concentration of 0.7 mM) in the brains of fully controlled KD-treated patients with epilepsy using proton magnetic resonance spectroscopy (Seymour et al, 1999).

Berapa banyak kali sehari harus Anda makan


In today’s time, you can feel overwhelmed with the number of supplements there are out there for you to choose from. We have found a supplement that is made in the USA and has the best quality and safety profile. In this review, we will discuss the working of this supplement and the possible ways in which it can aid you in weight loss. We are talking about Simply Fit Keto and you will learn more about it down below.


It is important to weigh out the pros and cons of any formula before you decide to use it for long term. When you look at a supplement, the first thing that should come to your mind is the ingredients and the possible side effects. So, base your pros and cons on these two factors. After that, you can check the credibility of the company and the reviews of customers who have used the supplement before you. All these things help you learn about the supplement in detail.

Bagaimana Anda menjaga zucchini mie dari mendapatkan basah


The earliest demonstration of direct in vivo effects of ketone bodies was made by Keith in the early 1930’s, when he determined that acetoacetate, when administered intraperitoneally in rabbits, prevented seizures induced by thujone (1933), a convulsant constituent found in many essential oils and an antagonist of GABAA receptors (Höld et al., 2000). This seminal observation was later confirmed in an audiogenic seizure-susceptible mouse model (Rho et al., 2002). More intriguingly, however, Likhodii and colleagues (2003) established the broad anticonvulsant properties of acetone in four different animal models, and when injected intraperitoneally, produced plasma and cerebrospinal fluid (CSF) concentrations consistent with those used to suppress seizures. These results confirmed and extended historical observations supporting an anticonvulsant action for acetone, through as yet undetermined mechanisms (Likhodii & Burnham, 2002). And in further support of this, other investigators found that acetone was detectable (up to a concentration of 0.7 mM) in the brains of fully controlled KD-treated patients with epilepsy using proton magnetic resonance spectroscopy (Seymour et al, 1999).
While the relationships between seizure activity, oxidative stress and neuronal injury have yet to be clarified, previous studies have indicated that defects in antioxidant systems may contribute to seizure genesis and epileptogenesis (Cock, 2002; Patel, 2004; Liang & Patel, 2006; Shin et al, 2008). Earlier, the effects of a KD on mitochondrial ROS generation were discussed. Are there other mechanisms through which oxidative stress can be attenuated in epileptic brain?

Bagaimana cara memulai diet keto gratis


Sah-sah saja untuk mulai berdiet jika Anda mau punya berat badan ideal. Namun, Anda harus pintar-pintar membuat strateginya agar rencana diet sehat berjalan mulus tanpa hambatan. Alih-alih berat badan turun, angka di timbangan malah akan melonjak drastis jika salah strategi. Cara diet yang salah juga dapat membahayakan kesehatan tubuh, lho! Lantas, seperti apa cara menurunkan berat badan yang sehat?

Dapat Anda rasakan ketika Anda berada di ketosis


Pilihlah lemak yang sehat termasuk lemak dari kelapa (santan, minyak kelapa), minyak zaitun, alpukat, chia, kacang rendah karbo (almond, kenari). Sebisa mungkin menghindari lemak dari hewan yang disuntik hormon, mengandung GMO, serta makanan proses dalam kemasan dengan tambahan kimia sintetik (perasa, pewarna, pengawet). Hindari juga minyak yang mengandung transfat seperti minyak canola, kedelai dan bunga matahari.

keto diet makanan penutup


It is important to weigh out the pros and cons of any formula before you decide to use it for long term. When you look at a supplement, the first thing that should come to your mind is the ingredients and the possible side effects. So, base your pros and cons on these two factors. After that, you can check the credibility of the company and the reviews of customers who have used the supplement before you. All these things help you learn about the supplement in detail.

Bagaimana Anda menjaga zucchini mie dari mendapatkan basah


As mentioned above, this product uses a ketone called BHB. BHB is short for Beta-hydroxybutyrate, which your body makes naturally. It’s supposed to increase your energy and burn fat simultaneously. There are no studies, however, that verify these claims. Keto Pills attempt to simulate this process, but there is little evidence right now that corroborates these theories. There is some promising research for exogenous ketones. For example, this study concludes that exogenous ketone drinks effectively achieve ketosis. It should be mentioned that Keto Pills are not the same thing, so the comparison is a little unclear. Ketosis, by the way, is just a way of referring to the metabolic process of burning fat instead of carbohydrates for energy.
It is important to weigh out the pros and cons of any formula before you decide to use it for long term. When you look at a supplement, the first thing that should come to your mind is the ingredients and the possible side effects. So, base your pros and cons on these two factors. After that, you can check the credibility of the company and the reviews of customers who have used the supplement before you. All these things help you learn about the supplement in detail.

Dapatkah saya mengklaim tunjangan cacat untuk epilepsi

×